5 مرحله طراحی لوگو

بازدید: 2174

میخوایم یک لوگو طراحی کنیم ، به نظرتون از کجا باید شروع کنیم ؟ اگر دوست دارین مراحل طراحی لوگو رو بدونین در این مقاله آموزشی با من همراه باشین ، من رضا نکوئی هستم مدیر وب سایت لوگو 20 .

قبل از اینکه وارد توضیحات مراحل طراحی لوگو بشیم شاید بد نباشه ابتدا درباره لوگو توضیح بیشتری خدمتتون ارائه کنم و ابتدا بگیم لوگو چیه تا بعد بتونیم مراحل طراحی لوگو رو بهتر درک کنیم ، ازتون دعوت میکنم ابتدا مقاله زیر رو مطالعه کنین .

 لوگو چیه؟

 

اگر مقاله بالا رو مطالعه کردین ، اکنون دقیقا میدونین لوگو چیه و اگر تمایل دارین انواع لوگو رو هم بشناسین میتونین مقاله زیر رو که درباره انواع لوگو است مطالعه کنین .

 انواع لوگو ، انواع نشانه ، انواع مارک ، انواع آرم

 

خوب بعد از معرفی کامل لوگو و ارائه انواع لوگو در مقالات فوق اکنون میرسم به 5 مرحله طراحی لوگو که در ادامه در خدمت شما عرض میکنم  :

 

قدم اول در طراحی لوگو : دریافت اطلاعات کامل 

 

قدم دوم در طراحی لوگو :  ایده پردازی

بعد از اینکه دقیقا متوجه شدیم برای چه کسب و کاری و با توجه به چه اطلاعاتی باید طراحی لوگو رو انجام بدیم ، حالا نوبت ایده پردازی است ، یعنی باید بگردیم و بررسی کنیم و به این نتیجه برسیم که چطوری و با رسم چه شکل و رنگی مهمترین پیام این کسب و کار رو به مشتریان منتقل کنیم . در مرحله ایده پردازی طراحی لوگو ، ظاهر و شمایل کلی لوگو ایجاد میشه و با توجه به ایده های متفاوت طراحی اولیه متفاوت لوگو انجام میشه ، در این مرحله نیازی به استفاده از نرم افزارها نیست و طراح لوگو ایده های احتمالی رو روی کاغذ و بصورت دستی ترسیم میکنه ، ایده های مختلف برای معرفی کسب و کار، شکل ها و حرکات مختلف گرافیکی رو در ذهن طراح ایجاد میکنه و هر ایده میتونه یک طرح متفاوت با بقیه طرح ها ایجاد کنه .

 

قدم سوم در طراحی لوگو :  تفکر و تکمیل سازی ایده های متولد شده

در مرحله سوم طراحی لوگو ، روی ایده های مختلف که طرح اولیه اون با دست زده شده فکر میشه و با توجه به نیاز و پیامی که باید طراحی لوگو به مشتریان منتقل کنه ، طرح اولیه تکمیل میشه و لوگوی این کسب و کار به مرحله تکامل میرسه و درصورت نیاز اصلاحات لازم بعد از چند مرحله بررسی انجام میشه ، در این مرحله ممکنه دو ایده با هم ترکیب بشن و طرح جدیدی رو خلق کنن تا پیام کسب و کار به نحوی شایسته تر به مخاطبین منتقل بشه ، نقاط ضعف و قوت هر ایده وطرح بررسی و تکمیل میشه و بصورت نرم افزاری اماده ارائه به مشتری برای دریافت نظر و پیشنهاد ایشان میشه .

 

قدم چهارم در طراحی لوگو : ارائه اتودهای انجام شده به کافرما و دریافت نظرات ایشان

در این مرحله اتودهای زده شده برای این کسب و کار به کارفرما ارائه میشه و در این مرحله طراح لوگو باید از طرح خودش دفاع کنه و بگه که برای درج هر قسمت از طرح ارائه شده چه دلیلی داشته و به چه دلیل و با چه پشتوانه برندسازی این بخش از اتود طراحی لوگو رو اجرا کرده ، اتودها به کارفرما ارائه میشه ، دلایل طراحی بخش های مختلف هر اتود به سمع ونظر کارفرما میرسه و کارفرما با توجه به طرح دریافتی و دلایل ایجاد این طرح و پیامی که میخواد به مشتریان خودش منتقل کنه ، تصمیم میگره که از کدام اتود و دلایل استفاده کنه و اگر نظری برای انتقال بهتر پیام کسب و کار به مشتریان خودش داشته باشه اعلام میکنه .

 

قدم پنجم در طراحی لوگو : انتخاب نهایی اتود و اعمال نظرات کارفرما

در این مرحله از طراحی لوگو از بین اتودهای اجرا شده ، یک اتود و یا ترکیب 2 یا چند اتود با توجه به قرارداد طراحی لوگو  به مرحله  اجرای نهایی میرسه و نظرات کارفرما در اجرای نهایی لحاظ میشه و فایل نهایی طراحی لوگو با نرم افزارهای مورد نیاز و طبق نظر طراح لوگو اجرا میشه و اماده تقدیم شدن به کارفرما میشه و تمام .

 شاید این دو لینک در انتهای این مقاله بدردتون بخوره  : قیمت طراحی لوگو    ،    سفارش لوگو

 

حالا اینجا یک سوال برای من پیش اومده ، به نظر شما نرم افزارهایی که به اسم نرم افزار طراحی لوگو بوجود امده چیکار میکنن ؟ میتونن این 5 مرحله رو درک کنن و اجرا کنن ؟

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشین ، اگر این طور بوده لطفا با استفاده از دکمه های سمت چپ این مقاله رو به اشتراک بزارین .

اگر سوالی و یا نظری دارین خوشحال میشم از طریق فرم زیر مطرح بفرمایید  ،ممنونم .

ارادتمند ، رضا نکوئی مدیر سایت لوگو20

چاپ