انواع لوگو ، انواع نشانه ، انواع مارک ، انواع آرم

لوگو یا نشانه و یا مارک و یا آرم ، به هر شکل گرافیکی ، کلمه نوشته شده به شکل خاص ، نماد و یا هر مشخصه ای گفته میشه که

محصول و یاخدمتی مشخص رو معرفی میکنه و توضیح میده و این نشانه خاص برای این محصول یا خدمت باید با بقیه نشانه هایی که در این حوزه هستن متفاوت باشه .

انواع لوگو ، انواع نشانه ، انواع مارک ، انواع آرم :

اگر میخواین تعریف کامل تر و دقیق تری از لوگو رو مطالعه کنین و بدون چرا باید یک لوگو برای محصول و یا خدمت خودتون داشته باشین و لوگو چه کار مهمی براتون انجام میده و مهمترین اهداف لوگو چیه مقاله زیر رو مطالعه کنین

لوگو چیه؟

خوب میرسیم به انواع لوگو و میخوام بدون استفاده از کلمات قلمبه سلمبه ، انواع لوگو مرسوم رو براتون توضیح بدم و تشریف کنم ، لوگو یا نشانه به طور کلی به سه مدل زیر تقسیم میشن ، البته تعداد بیشتر از سه تا وجود داره ، اما از آنجایی که در ایران بیشتر از این سه مدل استفاده میشه و بقیه کمتر دیده شده ، 3 مدل لوگو مرسوم رو براتون توضیح میدم .

1-لوگو نوشتاری :

وقتی اسم یک محصول و یا اسم یک کسب و کار رو به شکل خاصی مینویسن ، به این نام که شکل خاصی نوشته شده میگن لوگو نوشتاری و یا همون لوگو تایپ ، در لوگو نوشتاری ، کلمه مورد نظر بدون استفاده از فونت های معمول نوشته و طراحی میشه و با توجه به خلاقیت طراح لوگو فونت جدید و منحصر به فردی برای این کلمه طراحی میشه به طوری که با بقیه فونتها تفاوت داشته باشه ، خوانا و رسا باشه ، بیان کننده نوع کسب و کار و یا محصول باشه ، و حتی ضخامت فونت و یا کش و قوس آن باید با معنا و مفهومی که اطلاعات بیشتری به ببینده بده طراحی بشه ، فونت های نازک و ظریف و مورد بیشتر برای کسب و کارهای فانتزی و با لطافت بیشتر استفاده میشه ، مثل سالن آرایش زنانه ، و فونتها تو پر و گوشه تیز بیانگر قدرت و ابهت قرار میگیره و برای کارهای صنعتی و سنگین مناسبه ، مثل تولید کننده ماشین آلات راهسازی .

روانشناسی رنگ و رنگ ها نیز در انواع لوگو معنا و مفهوم خاصی رو باید به ببیننده منتقل کنه و بصورت ناخودآگاده بر احساس و ادراک بیننده لوگو بنشینه و یک معرفی خوب از محصول یا خدمت لوگو به بیننده منتقل کنه .

در زیر بعضی از لوگوهای نوشتاری مشهور رو که همه ما آنها رو به دفعات مشاهده کردیم براتون میارم تا با توجه به توضیحات لوگو نوشتاری یا همان لوگوتایپ و مشاهده موارد زیر درک بهتری از لوگو نوشتاری و لوگوتایپ داشته باشین .

 لوگو نوشتاری

 

 

2- لوگو تصویری :

با توجه به تعریف لوگو در خط های اول این مقاله ، وقتی قرار باشه یک نشان و معرف یک کسب و کار و یا یک محصول داشته باشیم و این نشان با اشکال مختلف و خلاصه ایجاد بشه و تصویری هم باشه ، خود به خود لوگو تصویری معرفی شده و توضیح داده شده ، بنابراین به لوگو و نشان و یا مارک و یا آرمی که به وسیله تصویر و اشکال ایجاد شده و از حروف در آن بهره ای برده نشده ، لوگو تصویری گفته میشه .

در لوگو تصویری کار طراحی لوگو سخت تر میشه و باید مهمترین پیام کسب کار مد نظر و یا محصول مورد نظر رو با چند شکل خلاصه بصورتی قابل درک و با معنا و مفهوم مناسب به بیننده منتقل کنه ، مثل این میمونه که به جای حرف زدن برای شما پانتومیم بازی کنم و بجای اینکه بخوام صحبت کنم براتون با اشکالی که با اعضای بدنم در میارم بگم منظورم چیه و میخوام چه چیزی به شما منتقل کنم . در لوگو تصویری ، طراح لوگو باید سعی کنه به ساده ترین شکل ممکنه محصول و یا خدمت مد نظر رو با با اشکال گرافیکی به مخاطب معرفی کنه به طوری که وقتی بیننده لوگو کمتر از 10 ثانیه به لوگو توجه کرد ، درک کنه که این شکل گرافیکی و این لوگو تصویری بیانگر چه محصول و یا خدمتی است و میخواد چه چیزی رو معرفی کنه .

در زیر چندین نمونه از لوگوهای تصویری رو براتون میارم که اونها رو بارها دیدین و با این توضیحات و مشاهده این لوگوها کاملا لوگو تصویری رو بشناسین .

 لوگو تصویری

 

 

3- لوگو ترکیبی :

وقتی از دو  لوگو نوشتاری یا لوگو تایپ و لوگو تصویری به طور همزمان در طراحی یک لوگو استفاده کنیم ، یک لوگو ترکیبی ایجاد کردیم . این لوگو برای من طراح لوگو بیشتر دلنشینه و لوگو ترکیبی رو بیشتر میپسندم ، دلیلش اینه که مهمترین هدف طراحی لوگو انتخاب یک پیام مهم به مخاطبه و مخاطب باید با دیدن یک لوگو نوع کسب و کار و یا محصول و پیام اون لوگو رو به وضوح درک کنه و با لوگو ترکیبی بهتر و راحت تر میشه محصول و یا خدمت رو به مخاطب معرفی کرد و پیام این لوگو رو به مخاطب رسوند .

ترکیبی زیبا و هماهنگ با چیدمانی موزون از لوگو نوشتاری یا لوگو تایپ با لوگو تصویری یک لوگو ترکیبی زیبا و با مفهوم رو ایجاد میکنه ، لوگویی که نام محصول یا خدمت شما رو در ذهن مخاطب موندگار میکنه .

در زیر چندین نمونه از لوگوهای ترکیبی که همه ما بارها اونها رو مشاهده کردیم براتون میارم ، لوگوهایی که با دیدن اونها کلی افکار و خاطره ها به ذهن ما سرریز میشه.

 لوگو ترکیبی

 

 

از کدام نوع لوگو برای کسب و کار و یا محصول خودم  استفاده کنم ؟

اینکه برای یک کسب و کار و یا یک محصول از کدام یک از سه مدل لوگو فوق استفاده میشه ، بستگی به نوع کسب و کار و یا محصول مد نظر و نظر طراح لوگو داره . یک طراح لوگو حرفه ای بعد از تجزیه و تحلیل نوع کسب و کار و یا محصول و مشخص کردن مهمترین پیام این کسب و کار و یا محصول برای مخاطب و انتخاب ایده که این محصول رو با چه شکل و یا تصویر و یا فونتی به مخاطب منتقل کنه نوع لوگو مورد نظر رو انتخاب میکنه ، یعنی فرق میکنه برای چه شغلی بخوای لوگو طراحی کنی ، ممکنه برای یک شغل  لوگو نوشتاری عالی بشه ، برای یک محصول لوگو تصویری در بهترین حالت در بیاد و برای یک محصول لوگو ترکیبی ، مهم اینه که با کدوم مدل لوگو میشه معرفی بهتر و کامل تری از محصول یا خدمت مد نظر برای مخاطب انجام داد . بصورت کلی از لوگو ترکیبی که هم نوشته داره و هم تصویر معرفی کامل تری میشه انجام داد ، اما بصورت خاص بعد از بررسی هر شغل ، مخاطبین ، پیام محصول ، و....نوع لوگو مناسب انتخاب و اجرا میشه ، البته اگر کارفرما اصرار به انتخاب یک مدل لوگو خاص برای خودش داشته باشه بازم هم قابل اجراست ، فقط ممکنه که بهترین لوگو در عمل متولد نشه ، بنابراین برای دریافت نتیجه بهتر موکدا از کارفرمایان محترم تقاضا دارم که نظر طراح لوگو رو که شغل و حرفه شخص طراح است مد نظر داشته باشین که در نهایت به نفع خود شماست .

 

دفتر لوگو20 در مشهد واقع شده و ما به عنوان طراح لوگو در مشهد فعالیت میکنیم ، البته خودتون بهتر میدونین که طراح لوگو مشهد با طراح لوگو در سایر شهرها عملا فرقی نداره و با توجه به اینکه سفارشات بصورت آنلاین انجام میشه ، خدمات لوگو 20 به عنوان یک شرکت طراحی لوگو در مشهد برای تمام شهر های ایرانه و از همه شهرها میتونن به مجموعه لوگو 20 یک شرکت طراحی لوگو مشهد ، بصورت آنلاین سفارش بدن و یک لوگو عالی دریافت کنن.

برای مشاهده تعرفه لوگو و ثبت سفارش لوگو به منوی زیر مراجعه کنین 

سفارش لوگو

برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش از طریق تلگرام یا واتساپ به شماره 09155001890 پیام دهید.


چاپ   Email

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما